Verkauf durch Sack Fachmedien

Berndt

Management-Konzepte für die New Economy

Medium: Buch
ISBN: 978-3-642-62780-4
Verlag: Springer
Erscheinungstermin: 20.11.2013
Lieferfrist: bis zu 10 Tage
Im Mittelpunkt des Buches steht die New Economy. Zunächst erfolgt eine Abgrenzung von der Old Economy, dann werden Management-Konzepte für die New Economy in den Bereichen Management Education, Corporate Strategy, Marketing-Management, Finance, Operations Management und Management Information Systems erarbeitet. Die Autoren des Bandes sind erfahrene Fachvertreter aus Europa und den USA.

Produkteigenschaften


  • Artikelnummer: 9783642627804
  • Medium: Buch
  • ISBN: 978-3-642-62780-4
  • Verlag: Springer
  • Erscheinungstermin: 20.11.2013
  • Sprache(n): Deutsch
  • Auflage: Softcover Nachdruck of the original 1. Auflage 2002
  • Serie: Herausforderungen an das Management
  • Produktform: Kartoniert, Paperback
  • Gewicht: 522 g
  • Seiten: 320
  • Format (B x H x T): 155 x 235 x 19 mm
  • Ausgabetyp: Kein, Unbekannt

Autoren/Hrsg.

Herausgeber

Berndt, Ralph

Erster Teil New Economy versus Old Economy.- Managing in the New Economy: New Strategies, New Structures, New Leadership Skills.- New Economy vs. Old Economy — Wettbewerb oder Evolution?.- Zweiter Teil Management Education in der New Economy.- Die International Business School im Zeitalter der New Economy.- The New Economy: Effective Management Education and Learning.- International, Interdisciplinary Management Education and Development: Can Business Schools Deliver?.- Dritter Teil Corporate Strategy für die New Economy.- Das neue Management—Modell im Rahmen der New Economy.- Leading Virtual Companies.- The Knight’s Journey: Learning to Manage the New Economy Organization.- Challenges and Complexities ofEffectively Managing in the New Economy — Leaders’ Successes, Strategies, Struggles and Solutions.- Why German Entrepreneurial Activity is Still Lagging Behind the USA: Looking at Social Legitimacy, Equity Financing and Managerial Competence.- Veirter Teil Marketing—Management in der New Economy.- New Economy und Marketing — Ansatzpunkte für ein New Marketing.- Markenaufbau von Internet — Startups.- Crossing the Rubicon — The Implementation of B2C Strategies.- Efficient Consumer Response in Zeiten der New Economy.- Fünfter Teil Finance Management in der New Economy.- Finanzielle Bewertungen von Start-up Unternehmen.- The Merger of Investment Banking and Venture Capital.- Sechster Teil Operations Management in der New Economy.- Controlling in der New Economy.- Financial Accountability & the Marketing Executive: A Framework for Evaluating Managerial Effectiveness in the New Economy.- Siebter Teil Management-Information-Systems und die New Economy.- Privacy in the Age of the Internet: A Primer for Private and Public Sector Managers.