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Christian

Overcoming Bias

Medium: Buch
ISBN: 978-1-934432-20-4
Verlag: Routledge
Erscheinungstermin: 08.01.2012
Lieferfrist: bis zu 10 Tage
This book is about biases that affect journalism at every stage of reporting and writing. It shows journalists how they can examine and know their habits of thought, offering advice and strategies to help them embrace a more inclusive and open-minded approach to a multicultural society coverage.

Produkteigenschaften


  • Artikelnummer: 9781934432204
  • Medium: Buch
  • ISBN: 978-1-934432-20-4
  • Verlag: Routledge
  • Erscheinungstermin: 08.01.2012
  • Sprache(n): Englisch
  • Auflage: 1. Auflage 2012
  • Produktform: Kartoniert
  • Gewicht: 397 g
  • Seiten: 240
  • Format (B x H x T): 151 x 228 x 20 mm
  • Ausgabetyp: Kein, Unbekannt
  • Nachauflage: 978-0-367-36695-7

Autoren/Hrsg.

Autoren

Christian, Sue Ellen

1. Context, Culture and Cognition 2. Habits of Thought 3. Encountering the News 4. Story without Stereotype 5. Understanding Culture, Understanding Sources 6. Training the Reporter’s Eye 7. Critical Decisions before Deadline 8. The Power of Words and Tone 9. Attribution and Editing without Bias 10. Journalism and Reflective Practice