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Hamlin

The New Asian Corporation

Medium: Buch
ISBN: 978-0-7879-4606-7
Verlag: Wiley
Erscheinungstermin: 26.10.1999
Lieferfrist: bis zu 10 Tage
The new Asian corporation has emerged, and Westerners who currently do business in Asia or contemplate doing so would do well to take heed of the new Asian business model or risk being left behind. Here, author Michael Hamlin takes a close look at the revolutionary new business models Asia's best companies are adopting, the challenges they still face and, most of all, the challenges posed to their Western competitors. From organizational structure to strategy, this book provides in-depth portraits of Asia's leading companies and provides specific strategies Western managers can use to best their Asian competitors or successfully enter the new Asian market."The New Asian Corporation" behandelt die neue asiatische Unternehmensstruktur, die sich im Zuge der Asienkrise herausgebildet hat. Eingehend analysiert Michael Hamlin die neuen, revolutionären Geschäftsmodelle asiatischer Spitzenunternehmen, die Probleme, mit denen sie noch immer zu kämpfen haben sowie insbesondere die Herausforderungen, die sich hieraus für westliche Unternehmen im asiatischen Markt ergeben. Dieses Buch bietet eine detaillierte Darstellung führender asiatischer Unternehmen und vermittelt westlichen Managern spezielle Strategien, mit deren Hilfe sie sich erfolgreich im asiatischen Markt behaupten können.

Produkteigenschaften


  • Artikelnummer: 9780787946067
  • Medium: Buch
  • ISBN: 978-0-7879-4606-7
  • Verlag: Wiley
  • Erscheinungstermin: 26.10.1999
  • Sprache(n): Englisch
  • Auflage: 1. Auflage 1999
  • Produktform: Gebunden
  • Gewicht: 499 g
  • Seiten: 304
  • Format (B x H x T): 160 x 235 x 25 mm
  • Ausgabetyp: Kein, Unbekannt

Autoren/Hrsg.

Autoren

Hamlin, Michael Alan

Acknowledgements The Author
Introduction: Emerging from Crisis
Part One: The New Asia
1. Transition to Excellence
2. The New Asia: What's Different and What's Not
Part Two: The New Asian Corporation
3. Rising from the Ashes
4. Guanxi, Mergers and Acquisitions, and the New Asian Corporation
5. Building Corporate Identity and Influence
Part Three: A Shift to Strategy
6. The Shift to Strategy: Betting the Company
7. The First Source of Competitiveness: Productivity and Innovation
8. The Second Source of Competitiveness: Market Industry
Part Four: Pressing Asian Realities
9. Training and Education: The Innovation Factor
10. The New Transparency: Managing Global Equity Flows
Part Five: What Comes Next?
11. Asia in the New Century
References Index