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Ladd

Antimercantilism in Late Medieval English Literature

Medium: Buch
ISBN: 978-1-349-38279-8
Verlag: Palgrave MacMillan
Erscheinungstermin: 18.10.2010
Lieferfrist: bis zu 10 Tage
This study explores the relationship between ideology and subjectivity in late medieval literature, documenting the trajectory of antimercantile ideology against major developments in economic theory and practice in the later Middle Ages.

Produkteigenschaften


  • Artikelnummer: 9781349382798
  • Medium: Buch
  • ISBN: 978-1-349-38279-8
  • Verlag: Palgrave MacMillan
  • Erscheinungstermin: 18.10.2010
  • Sprache(n): Englisch
  • Auflage: 2010. Auflage 2010
  • Serie: The New Middle Ages
  • Produktform: Kartoniert
  • Gewicht: 272 g
  • Seiten: 218
  • Format (B x H x T): 140 x 216 x 12 mm
  • Ausgabetyp: Kein, Unbekannt

Autoren/Hrsg.

Autoren

Ladd, R.

An Introduction to Late Medieval English Literary Merchants Langland's Merchants and the Material and Spiritual Economies of Piers Plowman The Mirour de l'Omme and Gower's London Merchants The Deliberate Ambiguity of Chaucer's Anxious Merchants Mercantile Voices of the Early Fifteenth Century The Mercers, Civic Power, and Charity in the York Cycle From Finchale to York: Are Merchants Respectable by 1500?