This book proposes a revised theory of agency, drawing on ideas from behavioural economics and built on more robust assumptions about human behaviour than the standard principal-agent model. The book proposes new design principles for executive pay, but also explains the difficulties in changing current executive pay practices.
Produkteigenschaften
- Artikelnummer: 9781137409232
- Medium: Buch
- ISBN: 978-1-137-40923-2
- Verlag: Springer Nature Singapore
- Erscheinungstermin: 08.07.2015
- Sprache(n): Englisch
- Auflage: 2015. Auflage 2015
- Produktform: Gebunden
- Gewicht: 3452 g
- Seiten: 181
- Format (B x H x T): 148 x 223 x 17 mm
- Ausgabetyp: Kein, Unbekannt
Themen
- Sozialwissenschaften
- Psychologie
- Psychologische Disziplinen
- Wirtschafts-, Arbeits- und Organisationspsychologie
- Sozialwissenschaften
- Soziologie | Soziale Arbeit
- Spezielle Soziologie
- Wirtschaftssoziologie, Arbeitssoziologie, Organisationssoziologie