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Pepper

The Economic Psychology of Incentives

New Design Principles for Executive Pay

Medium: Buch
ISBN: 978-1-137-40923-2
Verlag: Springer Nature Singapore
Erscheinungstermin: 08.07.2015
Lieferfrist: bis zu 10 Tage
This book proposes a revised theory of agency, drawing on ideas from behavioural economics and built on more robust assumptions about human behaviour than the standard principal-agent model. The book proposes new design principles for executive pay, but also explains the difficulties in changing current executive pay practices.

Produkteigenschaften


  • Artikelnummer: 9781137409232
  • Medium: Buch
  • ISBN: 978-1-137-40923-2
  • Verlag: Springer Nature Singapore
  • Erscheinungstermin: 08.07.2015
  • Sprache(n): Englisch
  • Auflage: 2015. Auflage 2015
  • Produktform: Gebunden
  • Gewicht: 3452 g
  • Seiten: 181
  • Format (B x H x T): 148 x 223 x 17 mm
  • Ausgabetyp: Kein, Unbekannt

Autoren/Hrsg.

Autoren

Pepper, A.

1. Introduction 2. Long-term incentive plans 3. Behavioural agency theory 4. Risk, uncertainty and time discounting 5. Intrinsic motivation and the crowding-out conjecture 6. Fairness as a precondition for profit-seeking 7. New design principles for executive pay