Several other societal and contextual factors relevant to understanding racial/ethnic differences are presented. Two chapters review use of the WISC-V for identifying learning disabilities, testing of individuals with dyslexia, and best-practice recommendations to ensure accurate diagnosis and intervention. Concluding chapters describe advances in the Q-interactive system platform allowing administration of the WISC-V on iPads and other tablets, and how clinicians can tailor assessment using select WISC-V subtests and features.
Produkteigenschaften
- Artikelnummer: 9780128157442
- Medium: Buch
- ISBN: 978-0-12-815744-2
- Verlag: Elsevier Science Publishing Co Inc
- Erscheinungstermin: 31.01.2019
- Sprache(n): Englisch
- Auflage: 2. Auflage 2019
- Produktform: Gebunden
- Gewicht: 1000 g
- Seiten: 526
- Format (B x H x T): 198 x 239 x 30 mm
- Ausgabetyp: Kein, Unbekannt
- Vorauflage: 978-0-12-404697-9
Themen
- Sozialwissenschaften
- Psychologie
- Allgemeine Psychologie
- Kognitionspsychologie
- Intelligenz, Denken, Problemlösen
- Sozialwissenschaften
- Psychologie
- Psychotherapie / Klinische Psychologie
- Kinder- und Jugendlichenpsychotherapie
- Sozialwissenschaften
- Psychologie
- Allgemeine Psychologie
- Differentielle Psychologie, Persönlichkeitspsychologie
- Psychologische Diagnostik, Testpsychologie