While tracing the historical emergence of the café as a social institution and noting its multiple faces and functions in the modernity of the occident, three themes run like threads of varying texture through the chapters: the social connectivity and inclusion of cafés, café as surrogate office, and café as site of exchange for news and views.
Produkteigenschaften
- Artikelnummer: 9781137275929
- Medium: Buch
- ISBN: 978-1-137-27592-9
- Verlag: Palgrave Macmillan US
- Erscheinungstermin: 07.11.2013
- Sprache(n): Englisch
- Auflage: 2013
- Produktform: Gebunden, HC runder Rücken kaschiert
- Gewicht: 3845 g
- Seiten: 208
- Format (B x H x T): 145 x 222 x 17 mm
- Ausgabetyp: Kein, Unbekannt
Themen
- Sozialwissenschaften
- Soziologie | Soziale Arbeit
- Spezielle Soziologie
- Freizeitsoziologie, Konsumsoziologie, Alltagssoziologie, Populärkultur
- Interdisziplinäres
- Wissenschaften
- Wissenschaft und Gesellschaft | Kulturwissenschaften
- Kulturwissenschaften