"If you're the CEO of a struggling business, let's hope we never meet. I'm Gary Sutton, a turnaround guy. When I arrive you leave. Results usually get better and fast."-from the Introduction to The Six-Month Fix
Lessons on how to save a sick company from a top turnaround CEO
One of the business world's most sought-after "trauma specialists," Gary Sutton has salvaged nearly a dozen failing businesses, including everything from printing, garbage hauling, and burglar alarm companies to aerospace, satellite communications, and software firms. In The Six-Month Fix, Sutton takes readers behind the PR curtain to give them an intimate look at the situations he faced coming into several sick companies and how he fixed what ailed them. Writing in his trademark frank, funny, no-holds-barred style, he shares his war stories and the lessons he learned about what it takes to save a faltering business. Not for the faint of heart, The Six-Month Fix offers honest, straight-from-the-hip advice for managers in training for the business fight of their lives.
Gary Sutton (La Jolla, CA) sits on several private boards, is a Director of WebSense (WSBN-Nasdaq), and is the author of several books.Autor Garry Sutton ist einer der begehrtesten "Krisenspezialisten" in der modernen Geschäftswelt. Er hat fast ein Dutzend kränkelnder Unternehmen schon vor dem endgültigen Zusammenbruch gerettet, und zwar querbeet durch alle Branchen - von Sicherheitstechnik- und Druckereiunternehmen, über Entsorgungsfirmen, bis hin zu Raumfahrts-, Satellitenkommunikations- und Softwareunternehmen. In "The Six Month Fix" wirft Sutton einen Blick hinter die PR-Kulissen dieser Unternehmen und zeigt dem Leser, welche Krisensituationen er jeweils in den Griff bekommen musste, damit es mit dem Unternehmen wieder bergauf ging. Offen, humorvoll und kompromisslos beschreibt er hier seine "Kriegsgeschichten" und die Lehren, die er aus der Rettung angeschlagener Unternehmen gezogen hat. Profitieren auch Sie von der Erfahrung eines absoluten Profis. "The Six Month Fix" - das sind aufrichtige, klare und direkte Ratschläge für Manager, die sich der Herausforderung ihres Lebens stellen müssen.
Lessons on how to save a sick company from a top turnaround CEO
One of the business world's most sought-after "trauma specialists," Gary Sutton has salvaged nearly a dozen failing businesses, including everything from printing, garbage hauling, and burglar alarm companies to aerospace, satellite communications, and software firms. In The Six-Month Fix, Sutton takes readers behind the PR curtain to give them an intimate look at the situations he faced coming into several sick companies and how he fixed what ailed them. Writing in his trademark frank, funny, no-holds-barred style, he shares his war stories and the lessons he learned about what it takes to save a faltering business. Not for the faint of heart, The Six-Month Fix offers honest, straight-from-the-hip advice for managers in training for the business fight of their lives.
Gary Sutton (La Jolla, CA) sits on several private boards, is a Director of WebSense (WSBN-Nasdaq), and is the author of several books.Autor Garry Sutton ist einer der begehrtesten "Krisenspezialisten" in der modernen Geschäftswelt. Er hat fast ein Dutzend kränkelnder Unternehmen schon vor dem endgültigen Zusammenbruch gerettet, und zwar querbeet durch alle Branchen - von Sicherheitstechnik- und Druckereiunternehmen, über Entsorgungsfirmen, bis hin zu Raumfahrts-, Satellitenkommunikations- und Softwareunternehmen. In "The Six Month Fix" wirft Sutton einen Blick hinter die PR-Kulissen dieser Unternehmen und zeigt dem Leser, welche Krisensituationen er jeweils in den Griff bekommen musste, damit es mit dem Unternehmen wieder bergauf ging. Offen, humorvoll und kompromisslos beschreibt er hier seine "Kriegsgeschichten" und die Lehren, die er aus der Rettung angeschlagener Unternehmen gezogen hat. Profitieren auch Sie von der Erfahrung eines absoluten Profis. "The Six Month Fix" - das sind aufrichtige, klare und direkte Ratschläge für Manager, die sich der Herausforderung ihres Lebens stellen müssen.
Produkteigenschaften
- Artikelnummer: 9780471036265
- Medium: Buch
- ISBN: 978-0-471-03626-5
- Verlag: Wiley
- Erscheinungstermin: 28.11.2001
- Sprache(n): Englisch
- Auflage: 1. Auflage 2001
- Produktform: Gebunden
- Gewicht: 655 g
- Seiten: 294
- Format (B x H x T): 157 x 235 x 23 mm
- Ausgabetyp: Kein, Unbekannt