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Tata

Reflections on Grand Strategy

The Great Powers in the Twenty-first Century

Medium: Buch
ISBN: 978-981-19-3772-9
Verlag: Springer Nature Singapore
Erscheinungstermin: 09.08.2022
Lieferfrist: bis zu 10 Tage
The book provides an analytic framework for grand strategy and applies the framework to illuminate the grand strategies of the Great Powers of the twenty-first century: India, China, Russia, and the United States. The book also uses Coca-Cola as a case study to illustrate the potential influence of grand strategy on business strategy. The analysis is rigorous, logical, fact-based, historically rooted, and well-sourced with abundant endnotes to encourage further exploration by readers.

Produkteigenschaften


  • Artikelnummer: 9789811937729
  • Medium: Buch
  • ISBN: 978-981-19-3772-9
  • Verlag: Springer Nature Singapore
  • Erscheinungstermin: 09.08.2022
  • Sprache(n): Englisch
  • Auflage: 1. Auflage 2022
  • Produktform: Gebunden, HC runder Rücken kaschiert
  • Gewicht: 388 g
  • Seiten: 202
  • Format (B x H x T): 153 x 216 x 16 mm
  • Ausgabetyp: Kein, Unbekannt

Autoren/Hrsg.

Autoren

Tata, Samir

Chapter 1: “The Elements of Grand Strategy”.- Chapter 2: “Whither India’s Grand Strategy?”.- Chapter 3: “China’s Grand Strategy: Reincarnation of the Middle Kingdom”.- Chapter 4: “Re-emerging Russia’s Grand Strategy: Twixt Tsar and Commissar”.- Chapter 5: “Rediscovering America’s Vital National Interests”.- Chapter 6: “A Note on the Influence of Grand Strategy on Business Strategy”.