Verkauf durch Sack Fachmedien

Wilk

Scriptural Interpretation at the Interface Between Education and Religion

In Memory of Hans Conzelmann

Medium: Buch
ISBN: 978-90-04-38534-4
Verlag: Brill
Erscheinungstermin: 27.09.2018
Lieferfrist: bis zu 10 Tage
Scriptural Interpretation at the Interface between Education and Religion examines prominent texts from Jewish, Christian, and Islamic communities with a view to determining to what extent education (Bildung) represents the precondition, the central feature and/or the aim of the interpretation of 'Holy Scripture' in antiquity. In particular, consideration is given to the exegetical techniques, the hermeneutical convictions and the contexts of intercultural exchange which determine the process of interpretation. The volume contains a methodological reflection as well as investigations of scriptural interpretation in Jewish texts from the 2nd and 1st centuries B.C.E., in New Testament writings, and in witnesses from late ancient Christianity and in the Qur’an. Finally, it contains a critical appraisal of the scholarly oeuvre of Hans Conzelmann. This work thus fosters scholarly understanding of the function of scriptural interpretation at the interface between education and religion.

Produkteigenschaften


  • Artikelnummer: 9789004385344
  • Medium: Buch
  • ISBN: 978-90-04-38534-4
  • Verlag: Brill
  • Erscheinungstermin: 27.09.2018
  • Sprache(n): Englisch,Deutsch
  • Auflage: Erscheinungsjahr 2018
  • Serie: Themes in Biblical Narrative
  • Produktform: Gebunden
  • Gewicht: 635 g
  • Seiten: 358
  • Format (B x H x T): 160 x 236 x 25 mm
  • Ausgabetyp: Kein, Unbekannt

Autoren/Hrsg.

Herausgeber

Wilk, Florian

Preface

Notes on Contributors

Introduction

Florian Wilk

“Textual Communities”: Brian Stock’s Concept and Recent Scholarship on Antiquity

Jane Heath

“The Paideia of the Lord”: Moral Formation in Old Greek Isaiah

J. Ross Wagner

Interpreting Torah: Jubilees at the Interface between Education and Religion

Jacques van Ruiten

Copying, Rewriting, and Interpretation in Community Formation: the Pesher Habakkuk from Qumran Cave 1

Loren T. Stuckenbruck

Schriftauslegung als Bildungsvorgang im ersten Korintherbrief des Paulus – untersucht ausgehend von 1Kor 4,6

Florian Wilk

Auslegung und Apotheose: Ps 110 und die lukanische Interpretation der Auferstehung

Reinhard Feldmeier

Bildung, Religion, and Politics in the Gospel of John: the Erastic, Philhellenic, Anti-Maccabean, and Anti-Roman Tendencies of the Gospel of ‘the Beloved Pupil’

George van Kooten

Ein starkes Stück Schrift: Über den Judasbrief in der frühchristlichen Bildungswelt und über die Bildungswelt des Judasbriefes – mit besonderer Berücksichtigung der Tradition über Michael und den Teufel in Judas 9

Jan Dochhorn

Interpreting Readers: the Role of Greco-Roman Education in Early Interpretation of New Testament Writings

Carl Johan Berglund

„Habe für alles ein Zeugnis aus der Heiligen Schrift!“: Monastische Diskurse über Schriftauslegung und Bildung in der Spätantike

Peter Gemeinhardt

Jesus and Mary: Qur'anic Echoes of Syriac Homilies?

Clare Wilde

Theologie als Schriftauslegung: zum Werk von Hans Conzelmann (1915-1989)

Andreas Lindemann

Index of Ancient Sources

Index of Modern Authors