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Wang

Shaping China¿s Global Imagination

Branding Nations at the World Expo

Medium: Buch
ISBN: 978-1-349-47236-9
Verlag: Palgrave Macmillan US
Erscheinungstermin: 08.11.2015
Lieferfrist: bis zu 10 Tage
A comprehensive discussion of how countries embrace branding as a crucial element in their pursuit of soft power and why certain nation-branding efforts succeed while others fail through the example of the 2010 World Expo in Shanghai.

Produkteigenschaften


  • Artikelnummer: 9781349472369
  • Medium: Buch
  • ISBN: 978-1-349-47236-9
  • Verlag: Palgrave Macmillan US
  • Erscheinungstermin: 08.11.2015
  • Sprache(n): Englisch
  • Auflage: 1. Auflage 2013
  • Serie: Palgrave Macmillan Series in Global Public Diplomacy
  • Produktform: Kartoniert, Paperback
  • Gewicht: 2921 g
  • Seiten: 210
  • Format (B x H x T): 140 x 216 x 13 mm
  • Ausgabetyp: Kein, Unbekannt

Autoren/Hrsg.

Autoren

Wang, J.

Contents Illustrations Preface 1. Soft Power, Nation Branding, and the World Expo 2. Branding Nations 3. The Shanghai Expo as a Site for Nation Branding 4. Defining Nation Brands 5. Communicating Nation Brands 6. Experiencing Nation Brands 7. Remembering Nation Brands 8. Nation Branding as Strategic Narrative 9. Nation Branding: Perspectives, Practices, and Prospects Coda Notes